Oprogramowanie CRM – do czego służy i kiedy warto je wdrożyć?
Decision support systems (DSS) & Customer Relationship Management (CRM)

Oprogramowanie CRM – do czego służy i kiedy warto je wdrożyć?

CRM, czyli Customer Relationship Management jest terminem określającym procesy zarządzania relacjami z klientami. Skrótem tym określa się także oprogramowanie komputerowe, którego celem jest wsparcie obsługi klienta. Jakie funkcjonalności może zaoferować oprogramowanie CRM? Kiedy warto się na nie zdecydować?

Czym jest oprogramowanie CRM?

Tego typu oprogramowanie jest przeznaczone do zarządzania procesami obsługi klienta. Pomaga ono w ich automatyzowaniu oraz wspomaga pracowników działów zajmujących się sprzedażą, marketingiem, a także obsługą klienta.

Obecnie systemy CRM mogą zaoferować swoim użytkownikom dostęp do szerokiej gamy funkcjonalności, dzięki którym prowadzenie biznesu z naciskiem na zadowolenie klientów jest jeszcze łatwiejsze.

Za pomocą tego typu oprogramowania można bowiem zarządzać relacjami z klientami na różnych etapach – od momentu pozyskania nowych klientów i prezentacji oferty, poprzez rozpoznanie jego potrzeb, a skończywszy na obsłudze posprzedażowej.

System CRM – dla jakich firm są polecane?

Zasadniczo oprogramowanie CRM może pomóc każdej firmie, która obsługuje klientów – zarówno w przypadku transakcji B2C, jak i B2B.

Systemy CRM rekomendowane są dla firm o różnej wielkości i działających we wszystkich branżach, co powoduje, że mogą być one bardzo dobrym wyborem dla każdego przedsiębiorstwa.

Nad ich wdrożeniem powinny szczególnie pomyśleć firmy, które mają wielu klientów i często trudno z tego powodu zapewnić im właściwą obsługę. Wybierając system CRM, można wtedy znacznie łatwiej zarządzać relacjami z klientami i zadbać o ich zadowolenie.

Jak działają systemy CRM?

Systemy tego typu oferują użytkownikom dostęp do wielu narzędzi i funkcji, które wykorzystują dane znajdujące się w bazie danych. Poprzez czytelne i intuicyjne przyciski oraz menu użytkownicy mogą łatwo prowadzić różne czynności związane z obsługą klienta.

Obecnie do dyspozycji jest oprogramowanie CRM w dwóch wariantach – wymagające instalacji na komputerze oraz dostępne za pośrednictwem internetu, w chmurze.

Na szczególną uwagę zasługuje oprogramowanie w chmurze. W tym przypadku nie trzeba prowadzić jego instalacji na komputerach firmowych, ponieważ jest ono obsługiwane przez internet, za pomocą przeglądarki. Wiele programów tego typu ma również własne aplikacje mobilne, dzięki czemu mogą być one używane przez pracowników pracujących w terenie, na przykład przedstawicieli handlowych.

Jednym z dostawców systemów CRM jest firma IT Center z Warszawy, której domeną jest obsługa informatyczna biznesu. Dokładną ofertę można poznać na stronie itcenter.pl.

Jakie funkcje oferują systemy CRM?

W ramach systemów CRM użytkownicy mogą korzystać z wielu funkcji. Wśród nich dostępne są:

  • tworzenie bazy danych klientów wraz z informacjami na ich temat
  • personalizowanie ofert tak, aby odpowiadały one klientom
  • zarządzanie szansami sprzedaży, by uzyskać większą sprzedaż
  • tworzenie harmonogramów zadań dla pracowników
  • przesyłanie wiadomości e-mail do klientów oraz ich obsługa

Oczywiście, jest to tylko parę funkcji, jakie może zaoferować oprogramowanie CRM, ponieważ tego typu systemy zapewniają swoim użytkownikom o wiele więcej funkcjonalności.

Aby łatwiej wybrać najlepszy program CRM, warto więc zobaczyć, jakie narzędzia i funkcje może on zaoferować. Można łatwo zrobić to na stronach programów, gdzie dostępne są ich listy, prezentacje. Wybrane programy można również przetestować za darmo, by zobaczyć, jak działają na żywo.

Jakie korzyści daje oprogramowanie CRM?

Nowoczesne systemy CRM wspomagające pracę firm zapewniają im wiele korzyści. Wśród nich znajdują się między innymi:

  • poprawa jakości obsługi klienta
  • większe zadowolenie klientów
  • lepszy wizerunek firmy
  • zwiększenie sprzedaży
  • zmniejszenie ryzyka pomyłek przy obsłudze klienta
  • oszczędność czasu dla pracowników

Warto więc pomyśleć o wdrożeniu systemu CRM w firmie – dzięki niemu można zainwestować w rozwój swojej firmy.

 

 

Dodaj komentarz